zondag 24 augustus 2008

verzorgpaard(en)

buzzFuzz was mijn eerste verzorgpony. Via Anne heb ik hem leren kennen. Ik denk dat ik hem een paar maanden verzorgd heb. Ik ben er toen mee opgehouden omdat ik de eigenaares niet zo mocht. BuzzFuzz is toen snel daarna verkocht.
Met buzz kon je heerlijk buiten rijden maar ook springen was geweldig. Ik denk dat toen mijn bescheide liefde voor haflingers is ontstaan. Buzz stond op een stadweide in de kruidenwijk.
Jacky was mijn tweede verzorgpony. hij was een redelijk grootte bonte pony. Hij was buiten wel erg sterk maar hij was wel eerlijk ging er niet met je vandoor. Jack heb ik ook via Anne leren kennen. Hij stond op een stadsweide bij de Vaart. Waarom ik gestopt ben kan ik beter hier niet opschrijven............ Anne en ik zijn redelijk vaak samen naar buiten gegaan en onze langste tocht was toch wel naar kruidewijk toe rijden en door het Beatrixpark weer terug. Anne die naast ons stond is later naar Almere Haven gegaan met de paarden.
Hanna was mijn derde verzorgpaard. hanna is een KWPN schimmel merrie van ruim 19 jaar. Alleen gedraagd zij zich als een drie jarige. In het begin ging het buitenrijden erg lekker. Ze staat in Almere hout en je hebt daar vollop ruiterpaden. Na een Tijdje begon zij te bokken en te steigeren net zolang tot je eraf viel of naar huis terug ging. Natuurlijk is het niet goed om het paard haar zin te geven maar na zoveel ritten bijna in de sloot te liggen bijna voor een vrachtauto te komen was ik haar zat. Ik reed toen wel op het land met haar. En in de winter maanden pakte ik Sander wel om mee naar buiten te gaan. Sander was haar stalgenoot ook een KWPNer. Met Sander had je pas echt heerlijke biten ritten, dat beestje was zo braaf en deed nog geen vlieg kwaad. Ik heb deze paardjes bijna 2 jaar verzorgd en ben er in juni mee op gehouden ik was er gewoon klaar mee.

2 opmerkingen:

Henk zei

Wat KPN betekent weet ik.
Maar die W ertussen, dat is toch geen wee hé?

Raema zei

Lieve papa,
De KPn is een oa een telefoonbedrijf een KWPNer is een nederlands paarden ras. ff google voor meer info. :)
liefs raema