donderdag 4 september 2008

Brego deel 1




Zondag was het dan zover. Rond een uur of half 12 kwamen Stephanie en Cobie Brego brengen. We hebben hem eerst in zijn tijdelijke stal gezet en toen zijn wij taart gaan eten. Nadat iedereen weg was hebben wij hem naar zijn huidige stal verplaatst. Dit was omdat zijn stal nog bezet was.

Maandag: In de ochtend ben ik naar hem toe gegaan. eerst lekker poetsen op stal en daarna longeren was het plan. Het eerste ging goed maar het longeren liet meneer even zien hoe goed hij met vier benen in de lucht kon springen. Daarna nog in de paddock. Hij was die dag goed om zich heen aan het kijken en proberen hoever hij kon gaan.

Dinsdag: Eerst gepoetst en gelongeerd dit ging al een stuk beter. De binnenbak werd schoongemaakt dus daar konden we niet in. Dan maar lekker op het weiland. Brego heeft aan de andere paarden laten zien hoe mooi hij kan draven. Vooral zijn benen hoog optillen. Toen ik hem uit het land wou halen heeft hij mij alle hoeken van het land laten zien hij was niet van plan om zich te laten vangen. Ik maar terug voor een appel halen. Nou dat luste meneer wel en ik kon hem pakken. Niet dat hij de appel meteen kreeg pas toen we op stal waren. Woensdag is Jetske geweest. En straks ga ik weer naar stal en dan gaan we een stukje rijden.

Geen opmerkingen: