zondag 2 augustus 2009

Vlieland


Jan, Tyra en ik zijn lekker een week op Vlieland geweest.
Ik ben in mijn jeugd ontelbare keren op dit eiland geweest en het voelt iedere keer als thuiskomen als ik daar weer ben.
Naast het paard is de zeehond mijn andere favoriete dier en ik was dan ook erg blij dat ik ze dan nu eindelijk in de vrije natuur heb kunnen bewonderen. Maar aangezien dit mijn paarden blog is ga ik daar nu niet over verder.
Op Vlieland heb je een manege zitten: de Seeruyter. Daar hebben Jan en ik twee dagen een paard gehuurd om met een groep het bos in te gaan. De eerste dag zijn wij met een beginnersgroep het bos in geweest, voor een uur. Het was erg gezellig en ik was blij met de super brave paarden waarop wij zaten. Er is alleen een maar... 30 passen draf was erg saai.
Daarom zijn we de keer met de halfgevorderen meegeweest, die gaan tenminste in galop. In een woord heerlijk!!!
Jan heeft op een mooie Fries gereden en ik op een normaal niks aan de hand paard.
De tweede rit was zeker de moeite waard.

1 opmerking:

Henk zei

Vergeef mij

Oh lieve Brego
terug naar mijn droom
eiland van mijn droom
met de man van mijn droom
door de duinen
naar de huilers

Oh lieve Brego
als Seeruyter
stapvoets over
de golven van
de bospaden met
een niksaandehandpaard

Oh lieve Brego
vergeef mij
dit uitstapje