woensdag 24 maart 2010

Update zoveel

Goh november is de laatste keer dat ik wat geschreven heb op mijn blog.
Nou dan word het weer tijd voor een update.

November
Half november had ik een wedstrijd met Brego in de B dressuur. Brego liep goed en we hadden een paar kleine slordigheid foutjes maar verder was ik er el trots op. We hadden helaas geen winstpunt maar dat lag meer aan de jury.
Y heeft met Brego die dag een L proef gereden. Ook geen winstpunten maar hij liep wel super!!!!
Vlak daarna ging mijn relatie met Jan stuk.........Jan rijd dus niet meer op Brego!!!

December
Ik heb een hele leuke jongen ontmoet maar hij is wel wat bang voor paarden.
Brego is soms wat fris door de kou en de sneeuw. Even een sprintje trekken is bijna dagelijke kost. (vind D wel tof om te zien)
Ook heeft Brego ontdekt hoe hij uit de trainingsmolen kan ontsnappen. Ook dit probeert hij dagelijks. Het blijft een slim paard.

Januari
Nog steeds sneeuw en kou!!!!!
Dressuur rijden is een ramp geworden. Brego wil totaal niet nageven soms heeft hij een warming up nodig van bijna 40 minuten. Dan pas word hij nagevenlijk en wil hij werken.
Gelukkig de winter is snel voorbij en dan kan hij weer genieten van zijn wekelijkse buitenrit.

Februari.
Neeeeeeeeeeeeeeee nog steeds sneeuw en kou.
Maar het lijkt wel iets warmer te worden.
Ik heb besloten Brego te verhuizen naar Putten omdat ik de Heidehoek niet langer meer kan betalen.
Y is deze maand 3 keer naar buiten geweest met Brego en een keer heeft ze het als zandruiter moeten bekopen.

Maart
Brego is verhuisd naar Putten. De bedoeling was dat hij daar 24 uur op het land zou komen te staan. Maar dag 3 is er besloten hem een box te geven, aangezien de andere paarden met hem mee het land uit kwamen was dat niet zo'n succes.
Hij staat elke dag in een paddock( grootter dan op de heidehoek) en aan het eind van de dag gaat hij terug naar zijn box.
Ik was altijd een binnenbak ruiter maar sinds ik in Putten sta heb ik de binnenbak niet meer gezien :)
Y is met ons mee gegaan naar Putten en maakt daar nog steeds op de woensdag het bos onveilig.
En Brego die geniet elke dag van zijn eten, modder, slapen en een rommel te maken van zijn box.

Foto's van de winter zullen snel volgen.

1 opmerking:

Henk zei

Het leven gaat verder
Ik moet moed Putten
uit alle veranderingen
Dat valt niet altijd mee
Gelukkig ben ik buiten
Nukkig ook, op zijn tijd
Wie dat ondervinden?
Degene die op mij rijdt
Ruiters horen in het zadel
Onder het mom van schrikken
duikt menigeen in het zand
Wat Raema jullie hier
niet laat weten is, dat zij
daarover mee kan praten